Dr Jagna Janicka o prowadzonych przez siebie zajęciach:
Kostium filmowy jest wszystkim tylko nie ubraniem – rzeźbą, wyrazem pozycji społecznej bohatera, przekazem psychologicznym, malarstwem. Wszystko jest w nim ważne i dlatego by być twórczym kostiumografem potrzeba wiedzy, czasu, wrażliwości, talentu. Trudno jest się tego nauczyć, ale w ramach zajęć próbujemy przekazać jak najwięcej naszych doświadczeń, wrażliwości, logicznego myślenia i umiejętności zdobywania i szukania informacji i wiedzy koniecznej do realizacji tak różnych projektów.
Literatura podstawowa:
BIBLIOGRAFIA KOSTIUMU WG. SUBIEKTYWNEGO WYBORU
- 1000 Dessous History of Lingerie Gilles Neret wyd.Taschen
- Historia ubioru – Gutkowska- Rychlewska 1968
- Moda Kobieca XX w. - Alina Dziekońska – Kozłowska
- Gazety: Praktyczna Pani - lata 30-te; Kobieta w świecie i w domu – lata 20-te; Ty i Ja – lata 60, 70 –te; Przekrój lata 50-90
- Fashion Design 1850- 1895 - Wyd. The Pepin Press
- Wydawnictwa The Pepin Press o modzie i dodatkach
- Men’s Fashion – the Complete Sourcebook - J. Peacock, wyd. Thames and Hudson
- Patterns of Fashion - J. Arnold, wyd.Macmillan /QSM
- Fashion In Photographs - R. Aish, wyd. Badsford
- ABC męskiej elegancji - J. Turbasa
- Słownik mody - E. i A. Banach, wyd. Wiedza powszechna 1962
- Moda. Historia mody od XVIII do XX w. Kolekcja Instytutu Ubioru w Kioto, wyd. Taschen /TMC Art.
- A History of Costume in the West - F.Boucher, wyd. T& H
- Leksykon rzeczy minionych i przemijających - M.Szubert, wyd. Muza S.A.