prof. Marek Chowaniec, asyst. mgr Anna Adamek
Treści programowe nauczania (treść zajęć):
– rola inspiracji w projektowaniu scenografii
– omówienie tekstu będącego punktem wyjścia dla pracy projektowej
– zasady przedstawienia projektowanej scenografii w dokumentacji technicznej
– zasady współpracy z zespołem realizacyjnym, przy zachowaniu własnego języka artystycznego
– współczesne technologie jako narzędzia w budowaniu świadomego warsztatu artystycznego
– ćwiczenia polegające na rozwoju indywidualnego myślenia, niezależności poglądów i odwagi w ich głoszeniu
Cel zajęć:
Program nauczania ma na celu przygotowanie studentów do samodzielnego projektowania scenografii. Wprowadzenie w specyfikę zawodu scenografa, pokazanie obszarów, które będą tematem do poszukiwań i rozwiązań twórczych w przyszłej profesji. Celem jest również umiejętność kreacyjnego projektowania i efektywna prezentacja koncepcji twórczych.
Lektury:
– Władysław Strzemiński „Teoria widzenia” Kraków, Wydawnictwo Literackie
– Krystyna Zwolińska „Mały słownik terminów plastycznych”, Warszawa, Wiedza Powszechna
– M.J.Moyuet „L’envers du theatre.Machines et decorations”, Paris, Machette
– Marvey K.Smith “Scene design and stage lightening”, New York
– Mihail Moldoveanu “Composition, light and color in Robert Wilson’s Theatre”, Barcelona, Lunwerg